ОСОБЛИВОСТІ ВИЗНАЧЕННЯ СУБ’ЄКТНОГО СКЛАДУ ВІДНОСИН З НАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ ПОСЛУГ У СФЕРІ БУДІВНИЦТВА

Автор(и)

  • Юрій Миколайович Туровець Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова https://orcid.org/0000-0002-1110-9234

DOI:

https://doi.org/10.51547/ppp.dp.ua/2025.1.18

Ключові слова:

адміністративні послуги в сфері будівництва, суб’єкти надання адміністративних послуг, заявник, центр надання адміністративних послуг, електронна система у сфері будівництва

Анотація

В статті досліджуються особливості суб’єктного складу надання адміністративних послуг в сфері будівництва. Вказується на основних проблемах щодо суб’єктів, що такі послуги надають, розподілу між нами повноважень, забезпечення якості надання та супроводу таких послуг. Автор обґрунтовує доцільність визначати серед суб’єктів відносин з адміністративних послуг у сфері будівництва таких: суб’єкти надання послуг; суб’єкти звернення; суб’єкти супроводження послуги; суб’єкти контролю. Акцентовано увагу на тому, що, зважаючи на широке коло суб’єктів, що беруть участь у адміністративних відносинах із надання адміністративних послуг в сфері будівництва, важливим на сьогодні є удосконалення системи таких послуг, в тому числі, як за рахунок розширення штату необхідних працівників та кількості структурних підрозділів відповідних органів, але й за рахунок додаткового навчання щодо можливостей онлайн послуг як самих суб’єктів, які такі послуги надають, так і заявників. Автор стверджує важливість розширення та посилення уваги на таких заходах: проведення онлайн-семінарів та навчання щодо надання адміністративних послуг у сфері будівництва; розробка більш детальний набір інструкцій з урахуванням вхідних питань та помилок; проведення розсилки методичних матеріалів та змін у законодавстві у сфері будівництва для суб’єктів надання послуг; надання територіальним громадам, які утворили власні органи архітектурно-будівельного контролю повноваження щодо реєстрації документів та здійснення контролю будівництва на території громад; посилення контролю за оновленням програмного забезпечення та посилення кібербезпеки.

Посилання

Tymoshhuk, V. P. (ed.) (2013). Naukovo-praktychnyj komentar do Zakonu Ukrajiny “Pro administratyvni poslughy” [Scientific and practical commentary to the Law of Ukraine “On Administrative Services”]. Kyjiv: FOP Moskalenko O. M., 392 p. [in Ukrainian].

Bukhanevych, O. M. (2015). Problemy nadannja administratyvnykh poslugh orghanamy miscevogho samovrjaduvannja [Problems of providing administrative services by local self-government bodies]. Naukovyj visnyk Mizhnarodnogho ghumanitarnogho universytetu. Serija: Jurysprudencija [Scientific Bulletin of the International Humanitarian University. Series: Jurisprudence]. Vol. 14 (1). P. 71–73.

Dzhafarova, O. V. (2015). Dozviljna dijaljnistj orghaniv publichnoji administraciji v Ukrajini: pytannja teoriji ta praktyky [Permissive activity of public administration bodies in Ukraine: issues of theory and practice]: monoghrafija / O. V. Dzhafarova ; Kharkiv. nac. un-t vnutr. sprav. Kharkiv: Dysa pljus, 685 p. [in Ukrainian].

Legheza, Je. O. (2016). Teorija publichnykh poslugh: administratyvno-pravova skladova [Theory of public services: administrative and legal component]. Kherson: Vydavnychyj dim “Gheljvetyka”. 452 p. [in Ukrainian].

Bublejnyk, V., Legheza, Je. (2024). Shhodo sutnosti publichnykh poslugh v suchasnykh umovakh [On the essence of public services in modern conditions]. Law. State. Technology. Vol. 3. Р. 41–46.

Ghorbatjuk, V. I. (2014). Mekhanizmy nadannja administratyvnykh poslugh u sferi upravlinnja derzhavnymy finansamy [Mechanisms for providing administrative services in the sphere of state finance management]: dys. ... k. derzh. upr.: 25.00.02. K. 221 p. [in Ukrainian].

Rozmaricyna, N. A. (2019). Kontrolj za nadannjam administratyvnykh poslugh v umovakh reformuvannja orghaniv publichnogho upravlinnja [Control over the provision of administrative services in the context of reforming public administration bodies.]. Derzhavne upravlinnja: udoskonalennja ta rozvytok [State administration: improvement and development]. Vol. 10. Retrieved from: (http://www.dy.nayka.com.ua/?op=1&z=1507) (access: 09.10.2024).

Khliborob N. Je. (2023). Kontrolj za nadannjam administratyvnykh poslugh v sferi mighraciji (emighraciji ta immighraciji): teoretyko-pravovi aspekty [Control over the provision of administrative services in the field of migration (emigration and immigration): theoretical and legal aspects.]. Jurydychnyj naukovyj elektronnyj zhurnal [Legal Scientific Electronic Journal]. Vol. 3. Р. 634–636.

Bukhanevych, O. M. (2015). Kontrolj u sferi nadannja administratyvnykh poslugh: sutnistj ta osoblyvosti zdijsnennja [Control in the field of administrative services: essence and features of implementation]. Evropský politický a právní diskurz [European political and legal discourse]. Vol. 2.4. P. 291–296.

Dejaki pytannja funkcionuvannja orghaniv arkhitekturno-budiveljnogho kontrolju ta naghljadu [Some issues of the functioning of architectural and construction control and supervision bodies]: Postanova KMU vid 23 ghrudnja 2020 r. numb. 1340. Retrieved from: (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1340-2020-p#Text) (access: 09.10.2024).

Pro administratyvnu proceduru [n Administrative Procedure]: Zakonu Ukrajiny vid 17.02.2022. Numb. 2073-IX. Retrieved from: (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2073-20#Text) (access: 09.10.2024).

Tymoshhuk, V. (2020). Novely Zakonu shhodo merezhi CNAP [Amendments to the Law on the Central Administrative Service Network]. Retrieved from: (https://pravo.org.ua/blogs/novely-zakonu-shhodo-merezhi-tsnap/) (access: 09.10.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-30